Rehabilitera dig till en smärtfri vardag

De flesta utav oss har någon gång varit där. När vårsolen har lockat fram en vilja att ta tag i löpningen igen, men ambitionsnivån resulterade i att en knäskada gjorde sig till känna. Eller gången då vi lyfte den lite för tunga flyttlådan och vaknade upp dagen efter med en ilande smärta i ryggen. Ibland har vi överbelastat kroppen på gymmet eller på jobbet. Den gemensamma nämnaren här är smärta – något som går att åtgärda över tid med rätt kunskap om rehabilitering.

Varför rehabilitering?

Vid en skada så tänker majoriteten att det är ett tillfälle att luta sig tillbaka i soffan och ta det lugnt tills skadan är läkt. Tvärtom visar forskning att det mest effektiva sättet att komma tillbaka på banan är rehabiliteringsträning. Därför kan det vara värt så snart som möjligt att integrera övningar anpassade för just din skada. Desto tidigare du vidtar åtgärder – desto snabbare läkning av din skada! Kontakta en fysioterapeut eller sjukgymnast för att få rätt övningar just för dig.

Kombinera rehabiliteringsträning

Det är även lämpligt att hitta hjälp online för att avlasta din skada med hjälp av funktionella produkter. Detta för att hjälpa kroppen med läkning och påskynda läkningsprocessen ytterligare – med hjälp av stöd, kompress och/eller skydd. Tackla din skada på bästa sätt.

About